Breastfeeding vs. bottle feeding may have little to do with better verbal skills during preschool years, according to a new study.
A number of studies have linked breastfeeding with higher childhood IQ scores. These studies connected this finding to certain fatty acids found in breast milk. However, researchers from Duke University in Durham, N.C., report their new study reveals an increased IQ is not solely because of breast milk.
For the study, researchers gave 1,645 3-year-olds and their mothers a vocabulary test. The tests were scored according to their age. Researchers also visited the homes and rated the home environment.
» Search Baby-Specific Tags: Breast Milk - Breastfeeding
» Pediatrics, November 2006



Comments